Till ett mycket stort land i Afrika

Nu har jag fått visum och resa har blivit bokad till Algeriet. Excititng! Den 25:e drar vi för en liten vistelse på 10 dagar vid Alger. Ganska skönt att ha något att se fram emot under den här tiden av vintern som är kvar som för övrigt aldrig verkar ta slut.
 
Här kan man se Algers hamn i Zorns "I Algers hamn". På 1800-talet. Här kan man även se prostituerade damer (om jag inte minns fel från konstvetenskapsföreläsningarna). På 1800-talet. Ser ju riktigt mysigt ut.

Postat av: Evelina

Åh, det där är ju en av mina favoritbilder. Blir nu lite avundsjuk... :P

Svar: Haha, men visst kom jag ihåg rätt? Ja, där ska jag sitta och trycka...
Om Parcepio

2013-03-16 @ 12:37:56
URL: http://enoughspace.blogg.se

Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0