Spelet om tronen och Den nya jorden

Såhär början på ett nytt år tog jag mig tiden att titta på tv-serier. Jag har haft Game of Thrones sjukt länge på min dator men har inte tittat. Igår tittade jag i alla fall på två avsnitt! Och de var jättebra! Massa zombieliknande människor springer runt i skogen, de riktiga människorna har jättevargar som husdjur och fäktas med svärd för att överleva dagen. Hoppas att säsongen ut är lika bra!

Jag började även titta på första avsnittet av en annan amerikansk tv-serie som jag blev tipsad om eftersom att jag gillar Jurassic park. Terra Nova. Det var inga arga dinosaurier som framträdde förrän i slutet, vilket sög. Men jag antar att det är svårt att få handlingen i början relativt kort, speciellt om det handlar om jorden om typ 150 år som är helt förstörd och människor bestämmer sig för att resa tillbaka 85 miljoner år i tiden för rädda sig själva och jorden i framtiden. Svårt att få det trovärdigt utan att beblanda en massa prat om sjukdomar, miljösnack och "det här är helt normalt år 2149".

Postat av: Eve

Åh, Game of Thrones är awesome! Blir bara bättre och bättre för varje avsnitt. Inte lika såld på Terra Nova dock, såg första avsnittet och tyckte det var sådär. :/ Let me know om resten blir bättre. :)

2012-01-11 @ 20:39:25
URL: http://enoughspace.blogg.se/

Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0