En födelsedag och två tårtor +BIO

Jag bakade en födelsedagstårta, fast kanske inte i just bemärkelsen tårta. Snarare en god botten med god topping.
Min plan var att göra en lyxig chokladbotten på mörk choklad. Den blev misslyckad insåg jag när jag tittade till den i ugnen. Vet inte vad som gick fel där på vägen. Fredagen den 13:e?
Min plan B blev att göra ungefär samma kaka fast med vit choklad.
Så resultatet blev istället en vit chokladkaka med (som planerat) hallontopping, garnerad med hallon och mörk choklad.
Tårtan bakade jag i syftet att visa min uppskattning för min sambo och hans födelsedag (även om tårtan blev lite för feminin för en kille i ovårdat skägg). Han fick denna tårta och ett framtida biobesök. Han får välja biofilm. Han blev glad. Jag ska betala för att se Hamilton.

Behind the scenes:
När jag skulle göra smeten till den vita chokladkakan och hade knäckt i ett ägg, fanns det plötsligt två ägg i smeten. Jag hade fått ett tvillingägg! Måste ju betyda nått?
Tårtan bakades med spotifylistan Awesome i bakgrunden. Jag hoppas kunna känna smaken av Rolling Stones, Foo Fighters och Judas Priest.


Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0