Sweden, Uppsala, home

Tillbaka från Berlin, efter några roliga dagar i staden. I Berlin blev det mycket kollektivåkande, sightseeing, museum, mur och zoo.

Eftersom att jag måste skriva på min B-uppsats känner jag inte för att lägga ned tid på att skriva om resan här på bloggen eftersom att ingen läser den utan jag. Men bilder kan jag ju lägga upp!

Första dagen blev det sightseeing i buss, då blev det många bilder på monumentala eller speciella byggnader i Berlin. Bilden nedan är ett monument för judarna


Andra dagen gick vi till Kulturforum som består av massa museum. Här är en bild från Gemäldegalerie, en målning av Tizian


Hotellet Plus Berlin såg ut som en gammal kyrka (eller nått?) och hade väldigt högt i tak


En dag gick vi på Berlin zoo. Här är några mysiga apor som åt snor


En glad elefant




Kattdjuren var oroväckande lugna



Liten bit av Berlinmuren


Fina apor på muren som fick äran att pryda min blogg

Postat av: Arvid

(jag läser också faktiskt)

2011-05-22 @ 18:24:05
Postat av: Sussi

Du och jag, Arvid. Du och jag.

2011-05-23 @ 12:47:38
URL: http://parcepio.blogg.se/
Postat av: Eve

Och jag, ibland! :)

2011-05-29 @ 20:45:54

Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0