Pussel is the shit!

Jag hälsade på min mamma i Alunda igår och det var mycket mysigt faktiskt. Min bror följde med och mamma bjöd oss på stekt strömming, med hemgjord potatismos och lingonsylt (!). Efteråt fick jag och min bror för oss att vi ville spela kortspel så vi letade genom hela lägenheten efter en kortlek men vi hittade ingen... Men vi hittade ett oöppnat 1000-bitarspussel! Vårt mål var att lägga klart pusslet på kvällen. Vi satt från klockan halv sex till tolv på kvällen (min bror gav dock upp halv tio) då jag i sista stund sprang fram och tillbaka runt pusslet för att göra klart det. Men insåg hur störd jag var och gick då och la mig.
Mamma var snäll och försökte spara det vi hade lagt ihop för att kunna fortsätta tills nästa gång jag hälsar på henne.
Min plan är i alla fall att jag ska köpa ett eget pussel för fan vad kul det var!


De bitar som inte är lagda var förmodligen de svåraste i pusslet eftersom att de till stor del föreställde sjö, himmel och snö...


PS
R.E.M. – ÜBerlin
Nu är en resa till Berlin bokad i maj, som jag besöker tillsammans med Eve och Fia för att se vad staden har att erbjuda!
DS

Postat av: Jean-Alexander

Haha, visst är pussel beroendeframkallande? Jag är inne på mitt andra pussel nu i Mexiko. Har bloggat lite om det jag med. Sjö, himmel och snö låter fint. Jag har bara himmel just nu, men det är fasiken så svårt ändå.



Fin blogg du har förresten! Ha det gott!

2011-03-11 @ 19:33:06
URL: http://100percentagave.wordpress.com/
Postat av: Sussi

Tack Jean! Visste inte att du hade blogg. Ska försöka följa den så man vet hur du har det där borta i mehiko. Ta hand om dig!

2011-03-11 @ 19:56:21
URL: http://parcepio.blogg.se/

Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0