Smartare

Vi ville ha lite förändring i lägenheten och tänkte att badrummet skulle behöva göras om lite. Igår köpte vi en ny tvättmaskin med torktumlare. Överlyx. Eftersom att maskinen är lite större än den förra ville vi ha lite mer space så vi har idag tagit bort elementet i badrummet. Resultatet på det blev ett översvämmat golv med grönt vatten från elementrören som först sprutade rakt upp i taket. Jag fick hålla vakt, tills typ nu med att skrapa ned vattnet i avloppet. Det är ju sånt man vill sysselsätta sig med på en söndag och efter ett träningspass man bara ville dö efteråt. Under tiden jag vaktade grönt vatten, försökte Yacine skruva fast en plugg (som vi faktiskt hade köpt innan på ÖoB) men som tydligen inte alls passade så han fick åka till Coop eftersom allt annat stänger innan klockan fyra idag. Då började vattenflödet avstanna lite och jag kunde iaf sätta mig i köket och lösa korsord. Sen kom Yacine tillbaka med rätt plugg men nu var tydligen packningen borta. Åkte förmmodligen ner i avloppet...
Inte riktigt vår version av hur badrummet skulle se ut efter
dagens insatser som handymen

Vårt nästa projekt i badrummet är att byta ut toaletten...


Postat av: Din sambo

Tvättmaskin MED torktumlare! Vilken vardagslyx!

2011-03-20 @ 20:55:21

Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0