Konst och visuell kultur i Sverige är inte alltid roligt

Kom precis på att oavsett om man mår skit eller är glad, blir man alltid gladare efter ett lyckat träningspass! Jag hoppas att känslan håller i sig ett tag. Just för tillfället är jag stressad över tenta och att jag inte har flyttat klart. Tentan (konst och arkitektur i norden från 1700 tills typ idag) har jag nästa vecka och jag känner mig inte alls speciellt förberedd. Jag måste läsa klart kurslitteraturen innan jag kan andas ut och jag tycker perioden 1700-1800 är tråkig.
Inte nog med att vi ska vara nerviga inför tentan, så fick vi även en uppgift inför besöket i Uppsala domkyrka, imorgon. Eve och jag ska prata om S:t Erikslegenden som är målad i kyrkan. Detta gör vi inte för att vi vill, utan för att vi måste. På kvällen blir det säkerligen lite roligare eftersom att Sofie ska firas med middag, förfest och utgång. Hurra.


Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0