Reflektion "bli av med överflödiga kilon 2011"

Såhär nästan ett år sedan jag började träna och tänka på att det inte är okej (för mig) att väga 10 kilo mer än sin pojkvän, känns det så spännande att jag ändå tog tag i det! Även om det dröjde fram tills nyårsskiftet innan jag verkligen började träna regelbundet och ändra mina kostvanor och det gick väldigt segt att lyckas gå ner nånting i vikt men -10 kilo vid vårens slut kändes så skönt. Efter sommaren som gick bestämde jag mig för att gå ner 5 kilo till vilket inte har varit så lätt. Jag blev av med 3 kilo som jag sedan gick upp för att jag slarvade med kosten, så nu är jag tillbaka på målet att gå ned 5 kilo igen. Aja, jag har ingen brådska. Jag äter bara skräpmat och godis på helgerna även om jag borde minska på det mer men jag inbillar mig att träningen jämnar ut det. I alla fall under vardagarna. På helgerna går jag ju upp allting igen. En sak jag brukar bli förbannad på då efter helgen, är folk som inte tränar 5-6 gånger i veckan OCH äter vad de vill, hur gör de?!
Sammanfattning av 2011:
Vinter 2011
Börjar träna regelbundet
Lägger om kosten- minskar på sockerintag
Våren 2011
Når målet -10 kilo
Sommaren 2011
Tränar mindre
Äter mindre av de "dåliga" kolhydraterna
Hösten 2011
Börjar med GI
Når -13 kilo
Slutar med GI
Tillbaka på -10 kilo
Ökar träningen för att kunna äta skräpmat på helgen
Köper mina första jeans på flera år.

Postat av: Eve

Du är så duktig Sussi! :)

2011-11-21 @ 16:34:20

Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0