Kladdkaka yummy

I mitt förra inlägg hade jag precis avsmakat den nybakade GI-kaddkakan, och fyfaaan...

Men eftersom att jag krävde kladdkaka på min äta-gott-dag så bakade jag en ny! Och valde att helt enkelt bara ta ett helt vanligt kladdkaka-recept för att sedan byta ut de ingredienser jag inte ville ha i receptet mot bättre ingredienser. Till exempel kan man byta ut vetemjölet mot dinkelmjöl och sockret mot sötningsmedel eller vad man nu vill. Jag strödde även över lite mörkchoklad på toppen så den skulle se lite godare ut än vad den möjligt kunde vara.
Resultet blev i alla fall gott! Och till kladdkakan severades
hemgjord grädd-och blåbärsglass, med honung som sötningsmedel.

Hembakad egenkomponerad kladdkaka med hemgjord grädd-och blåbärsglass.


Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0