Yoyoyo jippie yey jippie yey

Efter en vecka i Gottsunda känner jag att förortslivet har satt sina spår. Speciellt nu när jag har kommit tillbaka hem till Nyby, Uppsalas finare förort. När vi kom tillbaka till den nyrenoverade lägenheten och accepterat att vi hade en toalett i vardagsrummet, då fattades egentligen bara lite mat i kylskåpet för att leva vidare. Men eftersom att vi inte hade kunnat veckohandla (som vi gör varje vecka på Ica Maxi) var det brist på just mat. Så här 5 dagar senare har vi fortfarande inte handlat och jag har under veckan skrapat ihop min frukost av det jag har hittat. Frukosten hoppar jag egentligen över och äter en kombinerad frukost/lunch för att spara på det som går att äta i kylskåpet. Ägg har vi jättemycket så jag äter massa ägg till frukost/lunch. Idag åt vi pulvermos och några fiskpinnar till middag. Efter det tog all middagsmat slut.
När jag under kvällen tittade på Livet blir bättre med Dogge Doggelito som pratade om sin svåra tid i fattigdom i förorten. Ja, då kände jag igen mig.
Men som Dogge sa, livet blir bättre. För imorgon ska vi handla mat.


Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0