Måndagsskoj

Det är sånt här som jag roas av.
Bibliotek skrämmer mig. Idag frågade jag tre olika personer fyra olika frågor på biblioteket om hur och var om allting. Jag brukar bara behöva fråga tre saker varje gång jag är där, men då brukar det alltid (jobbigt nog) sitta samma person vid informationen och hon jobbade inte idag :D
Jag läste detta stycke ur en av böckerna jag läser på biblioteket, som ska användas till C-uppsatsen. Böckerna består av brev skrivna av Prins Eugen:

År 1893, Prins Eugen skriver till Carl Larsson

"Vill du äta middag hos mig i morgon klockan 6 tillsammans med några andra begåvade konstnärer av skilda arter? Men den här gången får du inte strejka som i går hos Bobergs"
När jag läste ordet strejka tänkte jag direkt på ordet streaka och trodde också att han menade det. "Carl Larsson streaka inte på middagen, tack." Men sen förstod jag ju att jag hade fel och då blev det tråkigt igen.


Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0