Min berättelse om det som förändrade min syn på torsk, och Ica Maxis fiskdisk

Varje gång jag öppnar kylskåpet påminns jag av att vi förvarar maskar i kylskåpet.

I söndags köpte vi ett paket torskfilér (extrapris på Ica maxi) som jag på måndagen skulle paketera om för att frysa in. Jag är väldigt glad såhär i efterhand att jag valde att använda plasthandskar. Överst på en bit fisk låg en miniatyrmask och krälar. Min erfarenhet av denna syn är ganska krass så min första reaktion är att skrika mask i fisken!
Utan någon som helst respons från Y som äter kebab i vardagsrummet, tänker jag att jaha, detta är kanske normalt och fortsätter kolla runt i paketet. Under en annan filé ligger en till maskjävel. Då kommer den här tanken till mig:
Det kan ju ligga fler maskar bland torsken men som har gömt sig i fisken. Fyfan, det här kan man väl inte äta med gott samvete.

Då kollar jag upp det här noggrannare med sökorden torsk mask på Google och får upp den här artikeln:
Om du inte tycker maskar i torsk är en trevlig syn, titta inte. Om du känner att du vill se bilden och läsa artikeln för att kunna veta vad man ska leta efter när man har köpt torsk. Titta, så slipper du äta mask till middag.

Så nu förvarar vi fiskpaketet i kylskåpet för att ta tillbaka det till Ica Maxi för att klaga, visa maskarna och be de äta upp maskskiten själva.


Commenter!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0